2010. augusztus 21., szombat

Akkor faljunk!

A fonalfaló játék új fordulójának kezdetén gyorsan néhány szót a készletekről és a tervekről.

Annak ellenére, hogy rengeteg régi fonalat használtam el az elmúlt 1 évben, ráadásul hosszú hónapokig erős önmérsékletet gyakorolva nem vettem fonalat, az utóbbi fél évben újra felhalmozódtak a készletek a lakás különböző pontjain. (Olyasmi ez, mint a fogyókúrák, azok, amelyek során megtiltják, hogy ezt-azt egyen az ember: alig várja, hogy leteljen a kúra, és aztán beleveti magát a bűnös élvezetekbe, ennek következtében több súlyt szed magára, mint amennyit leadott...)
Ez azt jelenti, hogy kb. 10 kiló fonalam van, ami feldolgozásra vár.
Ó, tervem az rengeteg van.
Bálint vár egy újabb takaróra, amihez van is egy kék színátmenetes fonalam (a múltkor mutattam a blogomban). Egy barna fonalból pulcsi is készül majd a fiúnak. Szeretné, ha zongorakesztyűt is kötnék neki. Ehhez először meg kell tanulnom az elkészítés módját... Valószínűleg új sapkát és sálat is kötök neki.
Vikinek pulóverek, mellények, kabátkák, sapkák, sálak (esetleg kesztyű) készülnek majd.
És persze a szép csipkének való fonalakból kendők, stólák fognak készülni. (Kati barátnőm jó ideje várja, hogy a szép sárga fonalból, amit Melinda festett, egy North Roe szülessen végre.)

A fonalvásárlással leállok egy kicsit megint. De most szeptember elején még biztosan lesz egy kis beszerzés, mert a múltkori vaterás szerzeményeim "szállítója", Ági most hoz új szállítmányt, benne gyapjúk és egyéb szépségek.

Míg írogattam, eszembe jutott valami: ha van olyan fonalunk, ami már nem tetszik, már nem is tudjuk, miért vettük meg, vagy bármi más okból feleslegesnek gondoljuk, esetleg felajánlhatnánk a többieknek cserére, eladásra vagy akár ajándékba is. Lehet, hogy megtetszik másnak, fantáziát lát benne, így nem kell otthon jobbra-balra pakolgatni, kerülgetni, hanem örömet szerezhetünk vele. Szerintetek?

Na, megyek, és kötök egy kicsit, hogy fogyjon a készlet. Elkezdtem egy nagyon egyszerű csipke stólát a kék Napmadárból (kötés világnapi nyeremény), ill. egy kabátkát akarok gyorsan kötni a múltkori lilás, érdekes mintás pulcsi mellé Vikinek, de most narancsos fonalból (40 dekás óriás gombóc, származási hely: Lidl).

Jó kötést, horgolást, fonalfalást mindenkinek!

6 megjegyzés:

  1. Nálam most érett meg, hogy megváljak némi fonaltól. Hogyan gondoltad a felajánlást, cserét, vételt stb.?

    VálaszTörlés
  2. Anice!
    Nem tudom, majd közösen kitalálunk valamit. :))

    VálaszTörlés
  3. Csere ügyletben én is benne lennék! Mondjuk rakjunk fel ide képet a cserére felajánlott fonalról, aztán akinek tetszik, beírja, hogy mit adna érte. Aztán meg választ a felajánló. Hm?

    Anice! Meghívlak, hogy tudj felrakni képet!

    VálaszTörlés
  4. Jó ötlet! Ezen már én is, jobban monda Ágim is gondolkodott. Csak az a baj nálam, hogy "nem kér az a fonal enni", az ihlet meg majd megjön:o) De vannak rikker-fonalaim, illetve egy Lidis 40 dkg-s gombóc, a barnás-szürkés-fehéres színből. Ha összeszedném magam, mondjuk holnap-holnapután, lefotóznám a készleteim egy részét, hogy mutassam, miből falok, illetve amiktől esetleg megválnék.

    VálaszTörlés
  5. Jó ötlet szerintem is! Én a debreceni talira gondoltam zsákbamacskát vinni, de még nem tudom, sikerül-e megválnom gombóckáktól. :)( (van ilyen jel?)

    VálaszTörlés
  6. Köszi Gabella a meghívást, itt is vagyok. Majd a jövő héten szortírozok fonalat. Egy bajom van, hogy a legtöbbet "megkóstóltam", aztán félre rakatam

    VálaszTörlés